Egy igazi csoda


Szerintem a születés egy igazi csoda. Két apró sejtecskéből 9 hónap után megszületik egy kisember. Mikor látok egy újszülött kisbabát elgondolkodom, hogy hogyan fért el az anyukája pocakjában, hiszen olyan apró, mégis a pocakhoz képest olyan nagy. 

És milyen békések ilyenkor..... és mennyire törékenyek és tökéletesek. 

Biztos nagyon jó érzés és kicsit félelmetes is, mivel hatalmas felelősség egy kisbaba. Hiszen ő nem tud magáról gondoskodni, a szüleinek a felelőssége, hogy egészséges, kiegyensúlyozott, életrevaló felnőtt legyen belőle.

Amikor látok egy kisbabát,nagyon szeretnék én is már anyuka lenni. Most pedig, hogy a családunkban ebben a hónap két picur is született, biztosan sorra kapjuk majd mi is a kérdést: És nálatok mikor lesz?

Szerencsére Bazsi és én is úgy gondoljuk,hogy nem elég "összehozni" a babát,aztán majd lesz valami. Amíg az ember nem érzi azt, hogy na most már olyan körülményeket tudok biztosítani a picinek, amiben biztonsággal fel tudja nevelni, addig nem szabad bevállalni. 

Sokan azt mondják: ha arra vártok,hogy legyen anyagi háttér, lakás, meg minden,akkor sosem lesz gyerek. 

Én pedig azt mondom,hogy addig,amíg az ember saját magát nem tudja fenntartani, amíg a szüleinél laknak egy pici szobában és ketten is alig férnek el, hova vállaljanak még egy picit is. Ráadásul ha én bevállalom a gyermeket, akkor őt én szeretném nevelni. Ha pedig egy házban laksz a szüleiddel és a testvéreddel, akkor ez nem fog menni. Akaratlanul is beleszól mindenki, mindenki babuzsgatja, nem tudtok hármasban lenni. Pedig szerintem ez nagyon fontos. Hogy anya, apa és a picur legyenek együtt a legtöbbet. A nagymama és a nagypapa legyen nagyszülő, a testvéred pedig legyen nagynéni vagy nagybácsi. Mert ha mindenki neveli egy kicsit azt a gyereket,akkor a szülő igazán nem tud szülő lenni.

Ez az én véleményem és mondhat bárki bármit, szerintem ez így jó. És ekkor mondhatjuk,hogy felelősségteljes egy szülő. 

Mert nem az a felelősség, hogy amikor megtörtént a "baj",akkor elvállalod, hogy: igen, én vagyok a felelős.
A felelősség azt jelenti, hogy képes és hajlandó vagy úgy cselekedni, hogy ne legyen "baj".

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések