Nézőpont kérdése

11 éven keresztül autókáztam. Mentem rengeteg km-t, bejártam az egész országot szinte, voltam autóval Olaszországban is. A városokban sok biciklissel találkoztam és, hogy őszinte legyek, nem nagyon szerettem őket. Olyan hirtelen és olyan váratlanul tudnak feltűnni a semmiből! Egy ideje most biciklizek és az első dolog, amit felfedeztem, hogy sokan nincsenek tisztában a kerékpáros kresszel. Kint a tábla, hogy melyik oldalon tekerj, hogy a járda melyik része a gyalogosoké, melyik a bicikliseké. A forgalom szerinti jobb oldalon kell közlekedni, mind a két oldalon megvan a bicikliút, mégis akárhol mész, valahogy mindig jönnek szembe is! Ráadásul furcsán néz rád és félre sem akar menni, pedig ő közlekedik rossz irányba, rossz helyen. Amikor van egy kereszteződés, ami nem lámpás, körül sem néznek, lassítás nélkül áthajtanak a felfestett kerékpárúton. Mintha az a sárga csík megvédené őket bármitől!!? Nekik miért nem kell kreszt tanulniuk? Biztosan sok baleset elkerülhető lenne.

A másik felismerésem, hogy autósként nem szerettem a bicikliseket, most pedig valahogy az autósokkal vagyok így. Látja, hogy jövök vele szembe, de nem húzódna le egy cseppet sem....vagy legalább lassítana egy kicsit. Nem. Nekem kell megállnom biciklivel,hogy ne üssön el. Na és aztán a balra kis ívben forduló autósokról ne is beszéljünk...nem egyszer volt már, hogyha én nem vagyok "ott",akkor nekem jön. Nekem kell leugranom a bicikliről, mert ő mint aki se lát-se hall, úgy fordul be balra az utcába! Nem jobbra kell kis ívben fordulni?? Én ezt tanultam anno. :-)

Persze biztos, hogy ha én ülnék az autóban és egy bicajossal találkoznék szembe ilyen szituációban, biztos azért morognék,hogy hogy kerül oda és miért jön szembe velem?!

Pedig jöhet. Az új kresz megengedi. Csakhogy az,hogy elmondják milliószor, hogy megváltozott a kreszben sokminden, még nem jelenti azt,hogy mindenki, aki az utakon közlekedik, tisztában is van ezzel.

A lényeg az, hogy tényleg minden nézőpont kérdése. Mindig másképp látjuk a dolgokat. Ezért ne ítélkezzünk soha senki fölött, mert nem látjuk az ő nézőpontjából a dolgot és számára az az igaz, ahogy ő látja.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések