Budapest, Budapest, de csodás... :-)





Olyan furcsa volt Budapesten tölteni 4 napot. Mivel közel van, általában ingázok,ha valami oda szólít. Most ez túl költséges lett volna, így inkább szállást kértem és hétfő reggeltől csütörtök délutánig ott voltam fent.

Ami először szembetűnő volt, hogy este 10kor is van élet az utcán. Ez székesfehérvár után nagyon furcsa volt. Ott ilyenkor már nem nagyon találkozni emberekkel,de még autókkal is nagy ritkán. 
Aztán a szállás is furcsa volt, olyan szokatlan, hogy egy régi építésű házban, tudod, ami ilyen körbe-teraszos, ennek a 4.,5.,6. emelete a hotel. Eszembe nem jutna,hogy ilyen is van.....mindenesetre az ott lakókat nem irigylem! :-)

Hétfő este elmentem ZUMBA-zni. Tudtam,hogy a szálláshoz közel van a hely,ahova mennem kell, csak nem tudtam melyik busszal kell mennem, de a recepciós srác útba igazított. Aztán néztek rám furcsán az emberek,amikor a buszon akartam jegyet venni. :-) Sebaj, hát vidéki vagyok,nézzék el nekem. :-)

Leszálltam a buszról és a kis otthon kinyomtatott térképemen nem volt rajta, az ahol éppen voltam, így leszólítottam egy párt. Hát persze,hogy külföldiek voltak! Sebaj, megértettük egymást angolul. Ez milyen jó,nem? Külföldi igazít engem útba Budapesten! Térképen kiderítettük merre menjek és még egy térképet is adtak nekem! :-) Nagyon jófejek voltak.

Apropó külföldi! Rengeteg van belőlük Pesten. A szállodában is szinte csak angolul beszéltek a recepciósok a vendégekkel és fordítva. Mintha nem is Budapesten lettem volna, hanem valahol külföldön egy turista-városban. :-)

Itt van tőlünk 60 km-re és mégis mekkora különbségek vannak! Ez annyira szokatlan volt számomra! Viszont - pont ezért és talán azért,mert akitől valamilyen útbaigazítást kaptam, mindenki készséges volt és segített -kicsit megváltozott benem a Budapestről alkotott kép. 

Nem hiába mondják,hogy nem szabad semmit megítélni az alapján,amit hallasz róla, vagy első benyomásra. Most,hogy ezt a pár napot ott töltöttem már nem tartom olyan "fuuuuj....pest....na oda nem költöznék" városnak.

Aki még ugyanebben a cipőben jár,mint én, hogy nem töltött el ott pár napot, maximum felment valamiért, vagy átutazott csak Pesten, az töltsön el ott pár napot és szerintem megváltozik a véleménye róla. 

Nekem pozitívan változott a véleményem. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések